اخبار روزاقتصاد

تمایل فدرال رزرو به سمت نرخ بهره در ماه سپتامبر، روند صعودی بیت کوین را کاهش داد

تمایل فدرال رزرو به سمت نرخ بهره در ماه سپتامبر، روند صعودی بیت کوین را کاهش داد

تحلیلگران QCP Capital در گزارشی در 1 اوت نوشتند که احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده در ماه سپتامبر برای سرمایه گذاران بیت کوین و کریپتو صعودی به نظر می رسد.

در 31 ژوئیه، صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال نشان داد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و سایر مقامات در بانک اپکس آمریکا تصمیم گرفتند نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارند.

پاول و فدرال رزرو برای یک ماه دیگر سیاست‌های پولی سخت‌تری را حفظ کردند و نرخ‌ها را بین 5 تا 5.5 درصد نگه داشتند زیرا تنظیم‌کننده برای داده‌های اقتصادی مثبت‌تر تلاش می‌کرد.

طبق QCP Capital، دقایق FOMC پیشنهاد می‌کند که فدرال رزرو به سمت سیاست‌های دووی گرایش دارد. در حالی که سال به سه ماهه پایانی خود نزدیک می شود. تحلیلگران QCP در یادداشتی در 1 اوت نوشتند: “کاهش ماه سپتامبر کاملاً قیمت گذاری شده است”.

جاگ کونر، رئیس بخش مشتقات در Bitfinex، احساسات QCP را تکرار کرد و افزود که کاهش نرخ بهره در سپتامبر باعث تقویت حرکت صعودی و بهبود نقدینگی بازار خواهد شد. بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای رمزنگاری شده که به عنوان دارایی های ریسک در نظر گرفته می شوند، از جریان سرمایه بیشتری بهره مند می شوند زیرا سرمایه گذاران به دنبال بازدهی بالاتر از خارج از بازار سهام هستند. . 

کونر گفت: “در حال حاضر اعتماد زیادی در بازار وجود دارد، به خصوص که حتی اخبار منفی بالقوه مانند توزیع کوه Gox، فروش دولت آلمان، و بسیاری از جنبش‌های زنجیره‌ای مهم اخیر نتوانسته‌اند بر قیمت بیت کوین به طور قابل توجهی کاهش یافته است.”

پذیرش بیت کوین در حال افزایش است

بیت کوین به عنوان یک جایگزین غیرمتمرکز برای سیستم‌های متمرکز بی‌اعتماد ایجاد شد. پانزده سال پس از راه‌اندازی، این ارز دیجیتال پیشرو در گفتگوها پیرامون ذخایر ملی و دارایی‌های مستقل نقش محوری دارد.

ایالات متحده نامزدهای ریاست جمهوری مانند دونالد ترامپ و رابرت اف کندی جونیور دارند پیشنهاد ایجاد یک ذخیره مستقل بیت کوین. ذخیره 12 میلیارد دلاری موجود آمریکا بخش عمده ای از چنین حرکتی را تشکیل می دهد، در حالی که RFK Jr به ایالات متحده توصیه کرد بیت کوین بیشتری بخرد.

اگر آمریکا با این طرح پیش برود، می تواند سابقه ای برای کشورهای دیگر ایجاد کند که بیت کوین را به عنوان دارایی ذخیره اضافه کنند. این می تواند بیت کوین بیشتری را تحت کنترل دولت قرار دهد و چشم انداز گسترده تر ارزهای دیجیتال را متحول کند.

در حالی که برخی از طرفداران این حرکت را به عنوان گام بعدی در پذیرش بیت کوین می خوانند، شکاکان نمی دانند که آیا انبارهای بیت کوین متعلق به دولت بخشی از چشم انداز ساتوشی ناکاموتو، خالق بدنام بیت کوین بوده است یا خیر.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا